Zásady ochrany osobních údajů

  1. Úvod
    • Portál Investuj do pole je investičním portálem nabízejícím zhodnocení financí prostřednictvím investic do nemovitostí (dále jen „Investuj do pole“). Při své činnosti využívá webové stránkywww.investujdopole.cz(„webové stránky“), v rámci kterých mimo jiné poskytuje aktuální nabídky investic a informuje o své činnosti, nabízí pracovní příležitosti, možnost kontaktování a zpřístupňuje jiné další informace návštěvníkům zmíněných webových stránek. Při těchto činnostech dochází též ke zpracování osobních údajů nejrůznějších osob.
    • Cílem předkládaného dokumentu je v souladu s nařízením Evropského Parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016, o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů) (dále jen „nařízení“), informovat o tom, jak jsou zpracovávány osobní údaje uživatelů webových stránek a jiných osob, jejichž osobní údaje jsou zpracovávány při činnosti portálu Investuj do pole. Kromě toho tento dokument obsahuje rovněž informace o tom, jak jsou zpracovávány osobní údaje uživatelů fanouškovských stránek Investuj do pole na sociálních sítích.
    • Osobními údaji se rozumí veškeré informace o identifikované nebo identifikovatelné fyzické osobě; identifikovatelnou fyzickou osobou je fyzická osoba, kterou lze přímo či nepřímo identifikovat, zejména odkazem na určitý identifikátor, například jméno, identifikační číslo, lokační údaje, síťový identifikátor nebo na jeden či více zvláštních prvků fyzické, fyziologické, genetické, psychické, ekonomické, kulturní nebo společenské identity této fyzické osoby.
    • Informace obsažené v tomto dokumentu se použijí zejména na uživatele webových stránek či na fyzické osoby, které poskytují Investuj do pole své osobní údaje nebo jejichž osobní údaje Investuj do pole z různých zdrojů získává. Veškeré tyto osoby pro zjednodušení dále jen jako „klienti“.
  2. Zásady zpracování osobních údajů
    • Při zpracování osobních údajů klientů respektujeme a ctíme nejvyšší standardy ochrany osobních údajů, přičemž dodržujeme zejména následující zásady:
      • osobní údaje klientů zpracováváme korektně, zákonným a transparentním způsobem; 
      • shromažďování osobních údajů probíhá výhradně pro určité, výslovně vyjádřené a legitimní účely a nezpracováváme je dále způsobem, který je s těmito účely neslučitelný;
      • rozsah zpracovávaných osobních údajů je přiměřený, relevantní a omezený pro naplnění stanovených účelů;
      • sou přijata veškerá rozumná opatření, abychom zpracovávali výhradně přesně a aktualizované osobní údaje a aby osobní údaje, které jsou nepřesné, byly bezodkladně vymazány nebo opraveny;
      • osobní údaje uchováváme po dobu, která je nezbytná pro účely, pro které jsou zpracovávány;
      • zpracování osobních údajů probíhá pouze způsobem, který zajišťuje náležité zabezpečení osobních údajů, včetně jejich ochrany pomocí vhodných technických nebo organizačních opatření před neoprávněným či protiprávním zpracováním a před náhodnou ztrátou, zničením nebo poškozením.
  3. TOTOŽNOST a kontaktní údaje SPRÁVCE

    • Správcem osobních údajů je společnost investujdopole.cz s.r.o., IČ: 176 16 328, se sídlem Hviezdoslavova 516/39, Háje, 149 00 Praha (dále jen „my“ nebo „správce“).

    • Kontaktní údaje správce jsou:

      adresa: Hviezdoslavova 516/39, Háje, 149 00 Praha

      e-mail: info@investujdopole.cz telefon: +420 774 780 937

    • Správce nejmenoval pověřence pro ochranu osobních údajů.

  4. Účely zpracovávání a právní základ pro zpracování
    • Správce zpracovává osobní údaje klientů v níže uvedených případech:

      • Zpracování osobních údajů klientů je nezbytné pro účely plnění smlouvy nebo pro provedení opatření přijatých před uzavřením smlouvy, respektive pro poskytování služeb klientům (čl. 6 odst. 1 písm. b/ nařízení). Jedná se především o následující případy zpracování osobních údajů:
        • zpracování osobních údajů v souvislosti s uzavíráním smluv o koupi a prodeji nemovitostí, úschovních smluv atp.;
        • zpracování osobních údajů uchazečů o zaměstnání pro účely konkrétního výběrového řízení (následně mohou být osobní údaje zpracovávány výhradně se souhlasem).
      • Zpracování osobních údajů ve výše uvedených případech je smluvním požadavkem a neposkytne-li klient své údaje, nebude možné smlouvu uzavřít, resp. danou službu poskytovat.
    • Zpracování osobních údajů klientů je nezbytné pro účely plnění právních povinností (čl. 6 odst. 1 písm. c/ nařízení). Jedná se především o povinnosti vyplývající z následujících právních předpisů:
      • zákon č. 253/2008 Sb., o některých opatřeních proti legalizaci výnosů z trestné činnosti a financování terorismu, ve znění pozdějších předpisů;
      • zákon č. 563/1991 Sb., o účetnictví, ve znění pozdějších předpisů;
      • daňové předpisy, např. zákon č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, ve znění pozdějších předpisů, nebo zákon č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů;
      • zákon č. 499/2004 Sb., o archivnictví a spisové službě a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů.
    • Zpracování je nezbytné pro účely oprávněných zájmů správce či třetích osob (čl. 6 odst. 1 písm. f/ nařízení). Správce může zpracovávat osobní údaje klientů bez jejich souhlasu, pokud oprávněné zájmy správce či třetích osob převažují nad zájmy nebo právy a svobodami klientů na ochranu soukromí a osobních údajů. Jedná se především o následující oprávněné zájmy:
      • hodnocení bonity klienta, vymáhání pohledávek a obhajoba právních nároků správce;
      • vyřizování vzájemné komunikace zadané prostřednictvím webových stránek či jiných komunikačních kanálů;
      • vnitřní administrativní účely správce, provádění analýz, reporting, vyhodnocování rizik apod.;
      • mediální prezentace správce a komunikace s veřejností, informování o činnostech Investuj do pole na sociálních sítích;
      • nabídka investic či souvisejících služeb; pokud je klient stávajícím klientem/zákazníkem správce, může jej správce v omezeném rozsahu oslovit i bez jeho souhlasu a nabízet mu své produkty a/nebo služby. Takové oslovení může být provedeno různými kanály, obvykle poštou nebo e-mailem, a klient může proti takovému zpracování kdykoli vznést námitku.
      • zajištění řádného provozu webových stránek, zejména pokud jde o využívání nutných cookies.
    • Ve specifických případech zpracovává správce osobní údaje pro účely, kdy mu nesvědčí žádný z výše uvedených právních základů. V takových případech je zpracování založeno na souhlasu klienta (čl. 6 odst. 1 písm. a/ nařízení), kdy je klient zároveň poučen o účelech takového zpracování a o možnosti svůj (dobrovolně udělený) souhlas odvolat. Jedná se například o situace, kdy si chceme ponechat osobní údaje neúspěšného uchazeče o pracovní pozici za účelem nabídky jiných pracovních pozic, či o případ, kdy využíváme jiné než nutné cookies (analytické či marketingové) a kdy jste požádán o souhlas s jejich používáním.
  5. Kategorie dotčených osobních údajů
    • Správce zpracovává osobní údaje klientů v rozsahu nezbytném pro naplnění výše uvedených účelů. Zpracovávány jsou zejména:

      • identifikační a kontaktní údaje klientů (např. jméno, příjmení a titul, mobilní telefon, e-mailová adresa);
      • údaje poskytnuté v souvislosti s přihlášením se do výběrových řízení, včetně údajů obsažených v životopisu;
      • údaje související s uzavíráním a plněním vzájemných smluv, včetně například údajů o nakupovaných či prodávaných nemovitostech, o kupní ceně atd.;
      • další různé osobní údaje dobrovolně sdělené klientem, například v rámci vzájemné komunikace
  6. Zdroje sobních údajů
    • Osobní údaje získáváme zejména:

      • přímo od Vás na základě vzájemného kontaktování a v rámci jednání o uzavření smlouvy; nebo při osobní, telefonické či písemné komunikaci s Vámi, včetně komunikace e-mailem;
      • od spolupracujících obchodních zástupců, se kterými můžeme čas od času spolupracovat a kteří jsou oprávněni nám Vaše údaje předat;
      • od dalších třetích osob oprávněných s Vašimi osobními údaji nakládat a předat nám je při splnění stanovených podmínek;
      • z veřejně dostupných zdrojů, například z veřejných rejstříků, zejména z katastru nemovitostí, obchodního rejstříku, nebo insolvenčního rejstříku, je-li zpracování takových údajů nezbytné a v souladu s právními předpisy;
      • z vlastní činnosti při hodnocení údajů, které vyplývají ze vzájemného plnění smluv či jiné interakce.
  7. ZPŮSOB ZPRACOVÁNÍ osobních údajů
    • Osobní údaje klientů jsou zpracovávány především zaměstnanci či osobami spolupracujícími se správcem. Způsob, kterým správce zpracovává osobní údaje klientů, zahrnuje manuální i automatizované zpracování v informačních systémech správce.
  8. Příjemci osobních údajů
    • Osobní údaje klientů jsou předávány třetím osobám, které spolupracují se správcem a podílí se na zpracování osobních údajů klientů, případně jim tyto osobní údaje mohou být zpřístupněny z jiného důvodu v souladu s platnými právními předpisy. Při tom je postupováno s náležitou péčí s cílem zajistit odpovídající úroveň ochrany pro zpracovávané osobních údaje, zejména je s třetími osobami uzavírána smlouva o zpracování osobních údajů, která obsahuje odpovídající záruky pro zpracování osobních údajů, jaké v souladu se svými zákonnými povinnostmi dodržuje správce.

    • Takto mohou být osobní údaje předávány zejména v souvislosti s plněním zákonných povinností. Může se jednat například o předání orgánům veřejné moci či dalším osobám, kdy nám předání ukládá právní předpis.
    • Zpracováním osobních údajů můžeme pověřit i zpracovatele. Zpracovatelem se rozumí každý, kdo na základě zvláštního zákona nebo našeho pověření či zmocnění, zpracovává osobní údaje. Jedná se nejčastěji o zpracování v souvislosti s plněním smluvních práv a povinností správcem, přičemž se jedná o následující kategorie zpracovatelů:
      • poskytovatelé služeb péče o klienty, včetně spolupracujících obchodních zástupců;
      • poskytovatelé IT služeb;
      • poskytovatelé právních a inkasních služeb (nejsou-li v pozici samostatného správce);
      • poskytovatelé marketingových služeb a služeb pro řádný provoz webových stránek, např., reCAPTCHA(ochrana soukromí) či Meta/Facebook (ochrana soukromí)
    • Osobní údaje klientů zpracováváme výhradně na území České republiky. Tím není dotčena skutečnost, že v souvislosti s užíváním běžných on-line služeb, např. Google, Meta, mohou být údaje předávány do zemí, odkud jsou tyto služby poskytovány; standardně se nejedná o třetí země (mimo EU).
  9. Doba zpracování osobních údajů
    • Správce zpracovává osobní údaje klientů pouze po nezbytnou dobu odpovídající účelu zpracování, přičemž průběžně posuzuje, jestli nadále trvá potřeba zpracovávat určité osobní údaje potřebné pro určitý účel. Pokud zjistí, že již nejsou potřebné pro žádný z účelů, pro které byly zpracovávány, odstraní je.

    • V případě smluv s klienty jsou osobní údaje zpracovávány po dobu nezbytnou k výkonu práv a povinností vyplývajících ze smlouvy a pro uplatňování nároků z těchto smluvních vztahů (nejdéle však po dobu 15 let od ukončení smluvního vztahu).
    • Doba zpracování osobních údajů pro účely oprávněných zájmů je ze strany správce průběžně posuzována a obvykle nepřekročí dobu 5 let.
    • V případech, kdy je zpracování založeno na souhlasu, zpracovává správce osobní údaje po dobu trvání takového souhlas. Standardně je doba trvání souhlasu nastavena na 5 let od jeho udělení.
  10. Cookies
    • Na webových stránkách jsou používány cookies. Cookies jsou malé textové soubory, které si navštívený web ukládá ve Vašem počítači. Cookies především umožňují webu zaznamenat informace o Vaší návštěvě a mohou být nezbytné pro jeho správné fungování, umožňují sledovat používání webu, lze s jejich pomocí přizpůsobit web zvoleným preferencím nebo umožňují vybrat vhodnou reklamu. Na základě toho lze obecně rozlišit následující kategorie cookies:

      • Nutné cookies

        Nutné cookies slouží k tomu, aby webová stránka fungovala, jak má, a byly umožněny její základní funkce jako zobrazení stránky a přístup k vyhrazeným částem webové stránky. Obvykle jsou nastaveny jako odpověď na Vaše akce na stránce, jako například vyplnění formulářů. Bez těchto cookies nemůže webová stránka správně fungovat.

        Nutné cookies jsou používány za účelem zajištění řádného fungování webových stránek, a to na právním základě oprávněného zájmu správce.

      • Analytické cookies

        Analytické cookies nám pomáhají porozumět, jak návštěvníci používají webové stránky. Tyto údaje jsou využívány obvykle ke zlepšení výkonu a funkčnosti webových stránek. Mohou měřit například pohyb po webové stránce, její vytíženost, přičemž data jsou před jejich použitím obvykle agregována (anonymizována).

        Analytické cookies jsou využívány pouze za předpokladu, že s tím udělíte souhlas v rámci cookies lišty zobrazené při návštěvě webových stránek.

      • Marketingové cookies

        Marketingové cookies se využívají pro sledování návštěvníků na webových stránkách, kdy záměrem je zobrazit reklamu, která je relevantní a zajímavá pro jednotlivé uživatele. Tím je docíleno efektivnějšího cílení reklamy, které je výhodné pro inzerenta i uživatele. Rovněž umožňují například zabránit reklamě před opakovaným zobrazováním.

        Analytické cookies jsou využívány pouze za předpokladu, že s tím udělíte souhlas v rámci cookies lišty zobrazené při návštěvě webových stránek.

  11. Sociální sítě
    • Správce využívá při své webové prezentaci řadu sociálních sítí (Facebook, Instagram či LinkedIn), prostřednictvím kterých informuje o své činnosti.

    • Uživatelé těchto sociálních sítí mají možnost správce sledovat a případně s ní prostřednictvím těchto sociálních sítí komunikovat. Na související zpracování osobních údajů uživatelů takových sociálních sítí ze strany správce se obdobně použijí informace uvedené v tomto dokumentu. Správce poskytnuté osobní údaje nezpracovává jiným způsobem, než kterým je vyřizování vzájemné komunikace a informováním klientů o činnostech správce.

  12. Práva klientů
    • Za podmínek stanovených v nařízení máte následující práva:

      • Právo na přístup k osobním údajům. Klient má právo získat od správce potvrzení, zda osobní údaje, které se ho týkají, jsou či nejsou zpracovávány, a pokud je tomu tak, má právo získat přístup k těmto osobním údajům a k dalším stanoveným informacím. Správce v takovém případě poskytne klientovi také kopii zpracovávaných osobních údajů.
      • Právo na opravu. Klient má dále právo na to, aby správce bez zbytečného odkladu opravil nepřesné osobní údaje, které se ho týkají. S přihlédnutím k účelům zpracování má klient právo na doplnění neúplných osobních údajů, a to i poskytnutím dodatečného prohlášení.
      • Právo na výmaz („právo být zapomenut“). Klient má právo na to, aby správce bez zbytečného odkladu vymazal osobní údaje, které se daného klienta týkají, a správce má povinnost osobní údaje bez zbytečného odkladu vymazat, pokud je dán některý z důvodů stanovených nařízením a správce není z jiného důvodu oprávněn si osobní údaje ponechat.
      • Právo na omezení zpracování. Klient má právo na to, aby správce omezil zpracování jeho osobních údajů, zejména pokud klient popírá přesnost osobních údajů, pokud klient vznesl námitku proti zpracování a v dalších případech stanovených nařízením.
      • Právo na přenositelnost údajů. Klient má právo získat od správce osobní údaje, které se ho týkají a které poskytl správci, ve strukturovaném, běžně používaném a strojově čitelném formátu, a právo předat tyto údaje jinému správci, a to v případě, že zpracování je založeno na souhlasu nebo probíhá na základě smlouvy a provádí se automatizovaně.
  13. Právo odvolat souhlas a právo vznést námitku
    • Aniž jsou dotčena práva dle článku 12 výše, upozorňujeme dále na následující práva:

        • Právo odvolat souhlas. V případě zpracování osobních údajů založeném na souhlasu není klient povinen udělit svůj souhlas se zpracováním a udělí-li jej, je zároveň oprávněn tento svůj souhlas kdykoli odvolat. Za tímto účelem se může obrátit na správce prostřednictvím výše uvedených kontaktních údajů. Odvoláním souhlasu není dotčeno zpracování osobních údajů v případech, kdy není vyžadován klientův souhlas.
        • Právo vznést námitku. V situacích, kdy dochází ke zpracování osobních údajů pro účely ochrany oprávněných zájmů správce, je klient oprávněn vznést proti takovému zpracování námitku. V takovém případě musí správce za podmínek stanovených nařízením prokázat závažné oprávněné důvody takového zpracování, jinak zpracování osobních údajů ukončí. To neplatí v případě přímého marketingu, kdy správce další zpracování ukončí automaticky.
  14. Právo podat stížnost
    • Pokud se klient domnívá, že při zpracování jeho osobních údajů ze strany správce dochází k porušení právních předpisů, zejména nařízení, může se klient obrátit se svou stížností na Úřad pro ochranu osobních údajů, adresa: Pplk. Sochora 27, 170 00 Praha 7, tel.:  +420 234 665 111, web: https://www.uoou.gov.cz/.

  15. Závěrečná ustanovení
    • Správce je oprávněn tyto Zásady ochrany osobních údajů změnit. Novou verzi Zásad ochrany osobních údajů zveřejní na svých internetových stránkách, případně Vám ji zašle na e-mailovou adresu, kterou jste správci poskytl/a.

Tyto Zásady ochrany osobních údajů jsou účinné ke dni 1.7.2024.